Oldalak

2008. június 3., kedd

Marharolád zsemlegombóccal és lilakáposztával



Marharolád


személyenként 1 szelet vékonyra szelt, vagy klopfolt marhahús, húsonként 1 vagy ha nagyon keskeny, akkor 2 szelet bacon szalonna, 2-3 fej hagyma vékony karikára reszelve, ecetesuborka vékony karikára vágva, mustár, só, bors, olaj, 1-2 hagyma, vörösbor, húsleveslé, süritett paradicsom, keményítöliszt.


A marhahúst mindkét oldalán sóztam, borsoztam, majd az egyik oldalát megkentem mustárral. Beborítottam baconnal, arra jöttek a hagymakarikák, majd az uborkakarikák. Szorosan feltekertem, 1 fogpiszkálóval összetüztem.Egy serpenyöben a forró olajon minden oldalán megpiritottam, utána kivettem. A maradék olajon a hagymákat kockára vágva üvegesre dinszteltem, belenyomtam 2-3 ek. süritett paradicsomot, majd felöntöttem 1-2 deci húslevessel és 1 deci vörösborral. Jól összekevertem, sóztam, borsoztam és visszatettem bele a roládokat.


Lefedve legalább 3 órát pároltam, de húsa válogatja. Utána kivettem a roládokat és a szószt egy kis keményítöliszttel besürítettem. Visszatettem a roládokat és a gombóccal, meg a káposztával tálaltam.


Zsemlegombóc alufóliában fözve/ Tim Mälzer


35 deka párnapos zsemle, / 8 db volt nálam/, 10 deka vöröshagyma kockára vágva / 2-3 darab/, 2,5 deci tej, 2 tojás, 6 deka fenyömag, petrezselyem, só, bors.


A zsemléket kockára vágtam. A hagymát egy kis olajon megdinszteltem, felöntöttem a tejjel és felforraltam. Ezzel leöntöttem a zsemléket, beleütöttem a 2 tojást, hozzáadtam a pritott fenyömagot, sóztam, borsoztam, hozzáadtam a petrezselymet és jól összegyúrtam.Egy megvajazott alufóliára tettem a masszát, henger alakura formáltam, majd bletekertem a fóliába. Két rétegbe tettem. A két végét összecsavartam.


Forrásban lévö vízben, kb. 20 percig föztem. Utána lehámoztam róla a fóliát és szeletekre vágva tálaltam.

alchri: egy egyszerübb változata az, ha a zsemlék egy részét egy serpenyöben kis olajon megpirítjuk és úgy keverjük a tejes zsemléhez. Ilyenkor elhagyható a fenyömag.


Almás lilakáposzta


1 kis fej lila káposzta, 1 hagyma, 2 alma, 2-3 ek. feketeribizli vagy áfonyalekvár, örölt szegfüszeg, 2 szem borókabogyó összetörve, 2 ek. vörösborecet, 2 ek. vörösbor,só, cukor, olaj.


A káposztát és a hagymát csíkokra reszelni. Elöször a hagymát egy kis forró olajon üvegesre párolni, majd rádobni a káposztát. Sózni, borsozni, füszerezni. Beleönteni a vörösbort és lefedve kb. 15 percig párolni. Közben az almát meghámozni és finomra reszelni. Hozzáadni a káposztához. Együtt készre párolni, a végén az ecettel és a lekvárral, cukorral füszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése