Oldalak

2008. június 2., hétfő

Marcipános mousse fahéjas meggyen



Marcipános mousse fahéjas meggyen


20 deka marcipánmassza, 1/8 liter tej, 4 zselatinlapocska, 1 ek. Amaretto, 1 tojás, 2 deci tejszín, 1 üveg meggybefött / 720 ml/, 2 ek. keményítöliszt, 1 ek. cukor, fahéj


A zselatint kis hideg vízben felpuhítottam.


A tejet egy edényben feltettem melegedni, majd belemorzsoltam a marcipánt, egy kézi habverövel simára kevertem a forró tejben.Hozzáadtam az Amarettót és a tojássárgáját. A zselatint kinyomtam és szintén hozzáadtam, jól összekevertem.30 percig hidegre tettem.
A meggybeföttet leszürtem, a léböl egy keveset a 2 ek. keményítöliszttel összekevertem, a maradék levet felforraltam és ezzel a keverékkel sürítettem. Belekevertem a leszürt meggyet és fahéjjal, cukorral ízesítettem. Lehütöttem.


A fehérjét keményre felvertem, a tejszínhabot szintén, majd felváltva a lehült marcipánmasszába kevertem.


A sürített meggyet rétegezve a marcipánmousseval poharakba tettem.
Másképpen is lehet tálalni: A marcipánmousset egy nagy tálban lehüteni, majd fagylaltoskanállal gombócokat adagolni és a meggyel leöntve tálalni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése