Oldalak

2008. november 30., vasárnap

TOSZKÁNAI FILÉTÁL









Advent elsö vasárnapján újra elkészítettem kedvencünket, évekkel ezelött Jörg Pilawa fözte meg az egyik tévémüsorban.
Eddig sosem sikerült normális képet készítenem róla, ezért kerül csak ma fel a blogomra.
Szerintem egy ünnepi ebédnek vagy vacsorának is megfelel, rendkívül finom, gyorsan elkészíthetö étel. Aki eddig nálam megkóstolta, elkérte a receptjét;)

A képen látható még az idei karácsonyfánk is, életünk eddigi legkisebbje. Gyerekeink részben kirepültek, mi meg közvetlen az ünnepek után elutazunk, így gondoltuk, egy ekkora is elég lesz, de öszintén megmondom, nagyon szokatlan a plafonig érö fáink után.....Megpróbáltam improvizálni, hogy egy kicsit is magasabbank tünjön:)
A kályhánkat nagyon szeretjük, idövel én is megtanultam begyújtani, ma is tüzet raktam, olyan jól esik mellette ücsörögni;)

Toszkánai filétál

50 dkg sertésfilé, vagy csirkemellfilé, 1 csomag bacon szalonna, 2-3 pohár tejszin, 1 doboz paradicsompüré / 500 ml/, kethup, 2-3 fokhagymagerezd, paprika, cayenne, chillipor, só bors, rozmaring, bazsalikom, kakukkfü, kis vaj, zsemlemorzsa

A húst kb. 4 cm vastag szeletkre vágjuk, majd borsozzuk és egyenként egy-egy félbevágott baconba tekerjük, egymás mellé egy tüzálló tálba helyezzük, amit elötte kivajaztunk. A tejszint egy edényben felmelegitjük, a paradicsompürét és egy kevés ketchupot belekeverjük, habverövel simára keverjük. Hozzádjuk a szétnyomott fokhagymát és a füszereket, pikánsan izesitjük. Lassan felfözzük.

Forrón a husokra öntjük, kis vajdarabkákat teszünk a tetejére, picurka zsemlemorzsát szórunk rá. 40 percig, kb. A 180 fokos sütöben sütjük. Fött tészta vagy gnocchi passzol hozzá.

3 megjegyzés:

  1. Ha vendég lennék Nálad, én is kérném ezt a receptet, de így kóstolatlanul is mentettem.Tetszik a felmagasított fenyőfátok!!

    VálaszTörlés
  2. Már többször elkészítettem. Mennyei finom!

    VálaszTörlés
  3. Névtelen: Egészségetekre :) amikor tutira szeretnék menni a vendégeimnél,ezt készítem el :)

    VálaszTörlés