Oldalak

2008. november 21., péntek

LEVELESTÉSZTÁBAN SÜLT ALMA






Hozzávalók:

1 csomag kinyújtott levelestészta / 275 gramm/, kb. 25 x 42 cm, 4 darab kisebb alma kicsumázva,meghámozva, 30 deka cukor, fél liter víz, 2 zacskó vaniliáscukor, 1 tojássárgája, porcukor

A fél liter vízbe beleszórtam a cukrot,vaniliáscukrot és felforraltam. Addig kevergettem amíg fel nem olvadt a cukor.
Beletettem a 4 almát és közepes lángon 8 percig, fedö alatt pároltam.
Közben a levelestésztát kiterítettem és elöször hosszában,majd keresztben elfeleztem,így 4 egyforma téglalapot kaptam.
A lecsepegtetett,kicsit lehült almákat egy-egy tészta négyzetbe csomagoltam, a nyílásokat összenyomkodtam. Megkentem tojássárgájával és sütöpapírral kibélelt tepsin, 180 fokon, 35 percig,aranybarnára sütöttem. Porcukorral megszórva tálaltam.
Borsodóval,gyümölcslekvárral,vaniliaszósszal vagy egy gombóc vaniliafagyival tehetjük különlegesebbé.

Desszertbort kínálhatunk mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése