Oldalak

2008. november 4., kedd

ERDÉLYI RAKOTTKÁPOSZTA


ERDÉLYI RAKOTTKÁPOSZTA

1 kiló savanyúkáposzta, 50 deka darálthús, 1 hagyma, 10 deka szalonna, 10 deka füstölt kolbász, 15 deka rizs félig megfözve, 3 doboz tejföl, szezonban zöldpaprika, só, bors, pirospaprika, babérlevél, kis zsír

A darálthúst az 1 fej apróra vágott hagymán pár percig dinszteltem, sóztam, borsoztam, pirospaprikáztam. A szalonnát egy serpenyöben kiolvasztottam, a karikára vágott kolbászt megpiritottam rajta.
Egy tüzálló tálat kikentem zsírral, beleraktam az elsö réteg káposztát, amit nem dinszteltem meg, mert vákumcsomagolásos volt. Erre jött a kolbászos szalonna. Majd a második réteg káposzta.
Egy doboz tejfölt locsoltam rá, majd a rizst tettem rá, vágtam rá egy-két paprikát. Erre jött a darálthús. Az utolsó réteg káposztával zártam le, amit jól megtejfölöztem. Minden káposztás rétegre babérlevelet és egész borsot tettem.
A sütöben 150 fokon, nyitva, kb. 2 és fél óráig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése