Oldalak

2009. május 20., szerda

TOJÁSLIKÖR MOUSSE



TOJÁSLIKÖR MOUSSE

2 deci tejszín, 2 lap zselatin, 2 tojás, 3 ek. cukor, 1 tk. vaniliacukor, 7-8 ek. tojáslikör, 20 deka málna

A zselatint hideg vízbe áztattam, a tejszínt félkeményre vertem. A tojásokat egy kis fém lábosban a cukrokkal 2 percig habosra kevertem, majd egy nagyobb fémlábosba, amibe vizet tettem, beleállítottam és lassan felmelegítettem.
Nem szabad forrnia, de forró kell legyen a víz. Így kb. 8 percig egy habverövel addig vertem, amíg egy sürübb krémet nem kaptam.

A kinyomkodott zselatint feloldottam benne, majd lehütöttem és utána adtam hozzá a tejszínt és a tojáslikört.
4 üvegpohárba öntöttem és a hütöben pár órát hütöttem.
Málnával dekorálva tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Jajj!!! ezzel nagyon le tudnál venni a lábamról! :)

    VálaszTörlés
  2. Ezt kérem úgy hívják, hogy szadista kínzás! Mesés lehet az íze... (nagy nyelés)

    VálaszTörlés
  3. Ancsám, majdnem magamat is sikerült....de erös maradtam;)

    VálaszTörlés
  4. Viki, az bizony! Egy kanálkával megkóstoltam, isteni finom!

    VálaszTörlés