Oldalak

2009. május 14., csütörtök

LINSEN MIT SPÄTZLE.....


... vagyis lencse nokedlivel.

Sváb specialitás, lányom kedvence, megföztem neki tegnap. Bécsi virslivel együtt roppant kiadós étel.

Hozzávalók:

20 deka lencse, éjszakára beáztatva, 1 liter zöldségleves, 1 sárgarépa, 1 hagyma, 1 gerezd fokhagyma, babérlevél, só, bors, 10 deka bacon

A lencsét a babérlevéllel, sóval, borssal a levesben elkezdtem fözni. Beledobtam a megpucolt, de egyben hagyott hagymát, az 1 gerezd fokhagymát. A sárgarépát megpucoltam, kis darabokra vágtam és amikor a lencse már majdnem puha volt, hozzáadtam. Együtt készre föztem. A megfött egész hagymát és fokhagymát kivettem.

A bacont kockákra vágtam, egy serpenyöben kisütöttem, majd ezt is a lencséhez adtam.

A Spätzléhez 30 deka lisztet 4 tojással, sóval és kevés vízzel hólyagosra kevertem. Forrásban lévö sós vízbe szaggattam és amikor feljöttek a víz tetejére, szürökanállal kiszedtem.

2 megjegyzés: