Oldalak

2009. március 2., hétfő

KEKSZES, TEJFÖLÖS ÉDESSÉG


Legelöször LATSIA-tól olvastam ezt a receptet. Nagyon szeretjük, föleg a szülinapos gyerekem, aki nyersen bármilyen gyümölcsöt imád, de amennyiben megsütöm, legyen az meggy vagy alma, vagy akármi, nem bírja megenni.

Imádja a krémes édességeket is, ezért ez egy nagyszerü kombinációja a kettönek.

Most a 18 centis kis kerek tortaformámban csináltam. Ezért összetörtem hozzá a kekszet, hogy ki tudjam vele a kivajazott kerek formát "bélelni". Erre jött az elsö réteg tejföl, majd megint tört keksz, majd a második réteg tejföl.

A hütöben egy éjszakán át pihent.

Másnap apróra vágtam a friss gyümölcsöket / sárgadinnyét, epret és kivit/ majd ráhalmoztam és / Latsia receptjétöl eltérve/ egy zacskó torta zselatinnal leöntöttem. Pár órát hülni hagytam, utána vettem le a gyürüt a formáról.

Tejfölös kekszes nyári édesség 15 dkg keksz /vékony! 500 g tejföl 2 cs vaníliás cukor porcukor ízlés szerint friss gyümölcsök Egy tálba leraktam 1 sor kekszet ráöntöttem a cukros tejföl 1/3-át majd ezt még 2x megismételtem. A tetejét kiraktam friss vegyes gyümivel /szőlő, s. dinnye, g. dinnye, cseresznye/ és betettem hűlni.
alchri: a tejfölbe reszeltem egy kevés narancshéjat.

2 megjegyzés:

  1. Szia Alchri!
    Küldök Neked egy barátságláncot, ha van hozzá kedved, kapcsolódj hozzánk!
    http://nassolo.blogspot.com/2009/03/kulonleges-baratsag.html
    Üdvözlettel: Marica

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Nézz be hozzám kérlek!:-)

    VálaszTörlés