Oldalak

2008. május 29., csütörtök

Karácsonyi pörkölt pie





Karácsonyi pörkölt pie


80 deka sertéshús, 3 hagyma, 2 ek. olaj, só, bors, 1-2 kávéskanál fahéj, 1 doboz / 425 gramm/ pizzaparadicsom, 1 deci leves, 10 deka mazsola, 5 deka hámozott, durvára vágott mandula, levelestészta, 1 tojás, 1 ek. tej


A húst kockákra vágtam, a hagymát szintén. Az olajon elöször a húst porciónként megpiritottam, majd rádobtam a hagymát. Együtt piritottam. Sóval, borssal és fahéjjal füszereztem. A paradicsomot egy villával kicsit szétnyomkodtam és a levessel együtt azt a húsra öntöttem.
A mazsolát és a mandulát beleszórtam és lefedve kb. 1 órát föztem, majd egy tüzálló tálba / 20 x 30 cm/ öntöttem.
A levelestésztát kinyitottam / nyújtottat vettem/ és kiszabtam egy akkora darabot, hogy befedje a formát. A tojást szétválasztottam, a fehérjével bekentem a forma szélét és rányomkodtam a tésztát. A sárgájával bekentem és a sütöben, 200 fokon 15 percig pirosra sütöttem.alchri: a fahéj és a mazsola nagyon pikáns ízt ad neki, de aki nem szereti, gondolom sima pörkölttel is elkészítheti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése