Oldalak

2011. március 5., szombat

BROWNIES/ KÖLTÖZÉSRE


Már sokszor megsütöttem, utoljára most lányom költözésére a segítökész barátoknak;) A képen látható receptes füzetböl származik a recept, egy rövid sztorival kiegészítve.

10 deka vaj, 10 deka keserücsoki / 70%-os/, 30 deka cukor, 1 csipet só, 2 ampulla vanilia aroma / én vaniliáscukrot használtam/, 3 tojás, 12,5 deka liszt, 2 ek. kakaópor, 10 deka dió durvára törve. A mázhoz 7 ek. tejszín, 10 deka keserücsoki

A vajat egy edényben a csokoládéval együtt, kevergetve felolvasztottam. A sütöt 180 fokra felmelegítettem.

Az edényt lehúztam a tüzröl, a csipet sót, cukrot és a vanilia aromát / cukrot/ hozzá kevertem a felolvadt masszához.

A tojásokat egymás után belekevertem, majd az egészet egy edénybe átöntöttem. Utána szórtam bele a lisztet a kakaóval, majd a legvégén a durvára tört diót.

Egy kb. 28 x 23 cm-es forma alját kibéleltem sütöpapírral, majd bele öntöttem a masszát. Elsímitottam. Alulról a második sínen kb. 30 percig sütöttem. Utána kivettem és a formában, egy rácson, 15 percig hülni hagytam.

Utána egy késsel a szélét körbevágtam, majd kiborítottam. A mázhoz a csokoládét a 7 kanál tejszínnel felolvasztottam, sürü krémet kaptam. Ezzel krémmel vontam be a süteményt, 1 óra hosszát a hütöben hagytam.

Egy rövid kis sztori is ott áll a recept mellett. Egy szórakozott könyvtárosnö, Brownie Schrumpf szeretett volna egy csokitortát sütni és véletlenül kihagyta belöle a sütöport. A tészta lapos maradt de annak ellenére egy finom sütemény lett belöle.

4 megjegyzés: