Oldalak

2010. október 24., vasárnap

SPONTÁN TÜNTETÉS OKT.23.-ÁN STUTTGART 21 ELLEN


Csak egy "nagygyülés" volt betervezve. Rengetegen voltunk megint. A gyülés után kérdezgettem az öröket, hogy tudják-e,hogy lesz-e tüntetés is. Senki nem tudta, csak annyit mondtak,hogy majd kiderül...
Teljesen véletlenül a dobosok mögé kerültem. Egy 6-8 emberböl álló csoport, akik már az összes eddigi demonstrációnál legelöl ütötték a ritmust. Még sosem láttam öket, csak hallottam.
Most rájuk tapadtam;))
Nem bántam meg. Elöször egy "koncertet" adtak egy aluljáróban, majd lassan tovább mentek és a tömeghez csatlakoztak, én a nyomukban, mert persze,hogy elindult a nép!
Az elsö filmemben egy számomra hátborzongató jelenetet láttok, ahol a dobosok a rendöröket körbeveszik és csak dobolnak....

video
A második filmben bemutatom a megcsonkított, müemlékvédett pályaudvarunkat, ahol véget ért a demo és a dobosok egy második "különkoncertet" adtak, nem kis sikerrel.
Fogalmam nincsen, hogy véletlenül jöttek össze a tüntetések alatt, vagy amúgyis is ismerik egymást.
Majd legközelebb megkérdezem öket, mert az biztos,hogy ezentúl mögöttük masírozok;)



video

4 megjegyzés:

  1. Üdv... Látom a Bahnprojektről írsz... miért vannak ennyire ellene az emberek? Csak a meglévő épület lebontása miatt, vagy van más okuk is rá?

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Részben a müemlék védett pályaudvar szárnyainak a lebontása miatt, ezenkívül a parkban lévö 200 éves fák jónéhány példányának kivágása miatt, félnek az emberek,hogy az ásványi vizeket alul megbolygatják, Stuttgartnak van Budapest után Európában a legtöbb ásványi vize, aztán amiatt is megy az ellenállás, hogy az egész projekt minimum a háromszorosába fog kerülni a végére mint amiröl beszélnek.
    16 vágány helyett lesz csak 8, az is a föld alatt,most derült ki, hogy a tervek alapján nem lesz elég kényelmes a tolókocsiban ülök részére és még sorolhatnám....
    Csak sajnos több mint valószínü, hogy mindezek ellenére megépítik.....

    VálaszTörlés
  3. Én személy szerint úgy tudom, hogy a fákat, igaz elég drága technológiával, de átültetik. Én nem vagyok se ellene se mellette, én freibugi vagyok nem stuttgarti.. :) A 8 vágány nemhiszem hogy kevés lenne, mert a mostani fejpályaudvarból, átfutó pályaudvart csinálnak, így nincs szükség olyan sok vágányra. Ez szerintem jó pont. Nos a vizek azok tényleg problémások... nagyon pontosan ki kéne mérni, hol folynak csatornák, és hol fekszenek medencék... Az épület tényleg szép, de stuttgartban vannak sokkalta szebb épületek is mint a bahnhof épülete. Ha jól tudom az még nem dőlt el hogy mi kerül a felszínen a helyére, de mivel a látványtervek alaplyán a bahnhofnak fenntt ablakai lesznek, valószínüleg park. Azt nem tudom a stuttgartiaknak mennyire hiányozna a bahnhof, de a turistáknak, és az odautazóknak szerintem jobban tetszene ha modern, kényelmes pályaudvarra érkeznek, és onnan tekinthetik meg stuttgart szebbnél szebb épületeit. Szerintem nem lesz gond a tolókocsisoknak sem.. elvégre egy vadiúj dolog aminek meg kell felelnie a szabványoknak is.

    De kíváncsi vagyok, hogy mi lesz. Bár ahogy szeptemberben láttam már bontották rendesen.

    VálaszTörlés
  4. Geißler bácsi ötlete volt a faátültetés, ami nevetséges, hiszen mindenki tudja, hogy "öreg fát átültetni nem lehet" ezt biólogusok is megmagyarázták, hatalmasak a gyökereik, csak a törzsük több mint 4 méter átméröjüek, tehát ez kacsa volt.
    Az épület lehet,hogy nem tartozik a legszebbek közé, de mégis Stuttgart szimbóluma volt és így megcsonkítva, tényleg nem egy szép látvány.
    De nem akarok vitatkozni, tulajdonképpen engem már kevésbé érint, pár év múlva csak pár hónapra utazom vissza Stuttgartba,remélem megúszom az építkezés által keletkezett nagyobb dugókat majd valahogy;)
    Amíg viszont ott lakom, minden tüntetésen részt veszek amin csak lehet és maximálisan ellene vagyok;)
    Meg egyáltalán azért vagyok, hogy a lakosságot is kérdezzék meg legközelebb mielött döntenek. Ez szerintem mindenhol érvényes.

    VálaszTörlés