Oldalak

2009. június 6., szombat

STIFADO MÁSODSZOR:)


A félreértések elkerülése végett bemásolom mégegyszer a receptemet a kiegészítésekkel együtt, hiba volt kihagynom a forrásokat.
Mindig informálom magam mielött ide írok valamit.


Pár éve akadt a kezembe a receptje, azóta Athenban is megkóstoltam egy étteremben. Készülhet marhából, sertésböl, borjúból, bárányból, nyúlból, mint a pörkölt. INNEN TUDOM. Söt, még csirkéböl, halból is, octopussiból is, azt meg ITT OLVASTAM. Tulajdonképpen ez a görög pörkölt. A füszerekhez nem ír mennyiséget, gondolom ízlés szerint gondolja, én pl. imádom a fahéj ízét benne, nem spórolok vele. Ecetet is többet teszek bele. Pünkösdhétfön sertéssel föztem meg. Az egyik képen marhából készült, a másikon sertérsböl.

STIFADO

50 dkg marhahús, 4 ek olaj, 5 ek paradicsompüré, 2 ek piros borecet, 3/4 liter viz, só, fekete bors, köménymag, fahéj, 40 dkg apró hagyma, 10 dkg fetasajt

A húst kockára vágni és porciónkén tegy serpenyöben a forró olajon megpiritani. Kivenni és egy nagyobb edénybe tenni. A paradicsompürét, az ecetet, a vizet a serpenyöbe önteni, sózni, borsozni, kicsit fözni, majd a köményt és fahéjat beleszórni és a húsra önteni.
Lefedve 45 percig fözni. A hagymákat megpucolni és a húshoz adni, majd további 30 percig fözni. A vége felé a fedöt levenni, egy kicsit elföni hagyni a szószt, majd a fetasajtot rászórni és addig fözni, amig egy kicsit sürübb nem lesz.
Couscousszal tálaltam.
alchri: üveges, ecetes gyöngyhagymát csöpögtetek le és teszek bele, de a végén, mielött a fetát keverném hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése