Oldalak

2010. április 1., csütörtök

TÖRÖK POGÁCSA


A receptet Gabi barátnömtöl kaptam, a praxisukba jár idönként egy török nöi paciens és ö kínálta meg egyszer barátnömet ezzel a finom pogácsa szerüséggel.

Ebben csak az az érdekes, hogy jó pár éve én már kipróbáltam egy nagyon hasonló receptet, mivel Németországban nem kapható magyar jellegü túró, szintén fetával, a magyar túrós pogácsa recept alapján.

Ma jutott eszembe, miközben megsütöttem.

Fekete köményem nem volt itthon, pedig határozottan emlékszem, hogy a költözés elött több zacskóval is találkoztam, úgy látszik kidobódtak:( , ezért egész római köményt szórtam a tetejükre. De nem mindegyikre, mert elég különleges íze van, nem mindenki szereti, én kifejezetten imádom.

Hozzávalók:

50 deka liszt, 50 deka Feta sajt, 1 ek. só, 1 tojás, 1 élesztö, 25 deka vaj vagy zsír, 1/2 zacskó sütöpor, fekete kömény

A sütöporral összekevert lisztet a fetával, egy kevés tejben csipetnyi cukorral felfuttatott élesztövel, a tojással, vajjal, sóval a kenyérsütögépemben összegyúrtam, illetve gyúrattam;), utána kelesztettem, majd párszor kinyújtottam.

Pogácsa nagyságúra kiszaggattam , megszórtam római köménnyel és 200 fokon pirosra sütöttem.

3 megjegyzés:

  1. Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Belly, nagyon köszönöm és viszont kívánom!

    VálaszTörlés
  3. én újabban fetasajtból sütök juhtúrós pogácsát;-) valamilyen karakteresebb sajttal megszórva tényleg közel jár a juhtúróshoz:-)

    VálaszTörlés