Oldalak

2010. január 3., vasárnap

JANUÁR 1




Az idén mi hívtuk meg barátainkat malac ebédre Új év elsö napján. Lencsesaláta, dinszteltkáposzta és krumplipüré volt hozzá.

MALACSÜLT

csontos malachús, 1 csokor petrezselyem, 1 hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 12 ek. olaj, 6 ek. citromlé, 5 ek. mustár, 5 ek. méz, 3 ek. szójaszósz, ízlés szerint rozmaring, kakukkfü, majoranna, só, bors

A sütés elötti napon a malac börét bevágtam, de csak egy irányba. A petrezselymet, hagymát, fokhagymát és a többi hozzávalót egy robotgépben lepüréztem, ezzel a masszával alaposan bedörzsöltem a malac mindkét oldalát. Egy nagy edényben, lefedve hüvös helyen állni hagytam másnapig.
Reggel 8-kor forró sütöbe toltam, öntöttem alá egy kevés vizet, amit késöbb többször pótoltam. Lefedve kb. 12-ig puhára sütöttem. A fedelet nem kellett levennem, így is pirosra sült. Locsolnom sem kellett.

LENCSESALÁTA

Fél kiló lencsét beáztattam, másnap babérleveles vízben megföztem, de nem pépesre. Leszürtem, hagymából, ecetböl, mustárból és olivaolajból öntetet készítettem. Ráöntöttem a lencsére, tettem bele még vagy egy deci ketchupot is, sóztam, borsoztam, jól összekevertem és állni hagytam.

2 megjegyzés:

  1. Annyira guszta, ropogós ez a malacsült, hogy bele tudnék harapni... :)
    Boldog Új Évet kívánok Neked!
    Nézz be hozzám légyszi: http://felholanyka.blogspot.com/2010/01/konyhafonok-ajanlata-avagy-az-en.html

    VálaszTörlés
  2. Boldog Új Évet kívánok Neked! :)
    Nézz be hozzám légyszi: http://felholanyka.blogspot.com/2010/01/konyhafonok-ajanlata-avagy-az-en.html

    VálaszTörlés