Oldalak

2009. január 12., hétfő

12 ÓRÁT SÜLT MALACSÜLT TÖLTÖTT SÜLT ALMÁVAL



Még otthonról hoztuk magunkkal ezt a szép darab malachúst, aminek csak egyetlen hibája volt, alig volt rajta bör. De azért így is finom,omlós lett.
Szombat este 8-kor toltam be az 50 fokos sütöbe lefedve egy nagy vas edényben, vasárnap reggel 8-ra csodálatos puha lett. Lefotóztam, hogy hogyan nézett ki reggelre, a második képen látható.

MALACSÜLT

kb. 2 kiló malachús, só, frissen örölt bors, 1-2 deci vörösbor, 6 db. alma, kb. 6 ek. aszalt vörös áfonya

A húst alaposan bedörzsöltem a sóval, borssal és az edénybe tettem. Beleöntöttem a vörösbort, lefedtem és az 50 fokos sütöbe toltam. 12 óra múlva ellenöriztem, hogy megpuhult-e, csodálatos lett! Kikapcsoltam a sütöt.
A húst mivel csak pár centis bör volt rajta, letakartam alufóliával, úgy, hogy a böre szabadon maradt. Át tettem az edény laposabb fedelébe, köré raktam a kimagozott, aszalt áfonyával megtöltött almákat, öntöttem mellé egy keveset a malac vörösboros kisült szaftjából és 30 perccel a vendégek érkezése elött a 200 fokos forró sütöbe tettem.
A pici bör ami rajta volt, csodálatos ropogósra sült, az almáknak is elég volt ez az idö. Krumplipürével tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése