Oldalak

2011. október 13., csütörtök

BADENI ALMATORTA





Hozzávalók 18 centis csatos formához:

a tésztához; 10 deka liszt, fél csipet só, 2,5 deka cukor, 1 tojássárgája, 5 deka vaj
a töltelékhez; kb. 40 deka alma, 2,5 deka vaj, 2,5 deka cukor, 1/2 tk. fahéj, 1 ek. lekvár / ízlés szerint,én málnalekvárral kentem meg/, 2,5 deka mazsola, 2,5 deka mandulaforgács

A sütöt 200 fokra felmelegítettem. A lisztet a vajjal, sóval, cukorral, tojássárgájával, 1-2 ek. hideg vízzel összegyúrtam. Kinyújtottam, majd a kivajazott,liszttel megszórt forma aljába terítettem úgy,hogy pereme is lett.

Az almát megmostam és vékony szeletekre reszeltem. A cukrot a fahéjal összekevertem. A vajat felolvasztottam.

A tésztát megkentem a lekvárral, majd beborítottam az almával,megszórtam a mazsolával.
Ráöntöttem a vajat, rászórtam a fahéjas cukrot és a mandula forgácsot.

Alulról a második sínen kb. 30-35 percig sütöttem.

A formában hagytam kihülni.

3 megjegyzés:

  1. Ez nagyon tetszik!! Nagyon szeretem az olyan gyümölcsös sütiket, ahol kevés a tészta és sok a gyümölcs. recept mentve, köszi!! :)

    VálaszTörlés
  2. :) Nagyon szívesen! Ebben még az a jó,hogy nem kell az almát elöre megdinsztelni;)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a receptet, nagyon finom lett!

    A vajat majdnem kifelejtettem, ezért nem olvasztva, hanem hidegen hajszálvékony szeletekre vágva tettem rá; jó ötletnek bizonyult.

    VálaszTörlés