Oldalak

2011. április 11., hétfő

TÁRKONYOS BÁRÁNY TOKÁNY




Egy kedves ismerös ajánlotta azt a török supermarketet,ahol ezt a csodálatos báránycombot vettem.
Nincs is messze tölünk, mindenük van, még magyar ecetes almapaprikájuk is;)))
Báránycomb, borda, borjúhús, marhahús és szárnyas. Egyben, darabolva, darálva, ahogyan kívánja a vásárló.
Nekem a hentes srác kicsontozta a combot. Kockákra nem vágattam, csak nagyobb darabokra, én kockáztam itthon;)
Mindezt nagyon elérhetö áron, nem is írom meg mennyibe kerül, mert sajnos otthon a többszörösébe kerül.....
Vendégeknek föztem meg tegnap ebédre.
Mivel férjem nem szereti a gyümölccsel és keleti füszerekkel készült ételeket, maradtam a magyarosnál. / Pedig van egy isteni marrokói receptem aszalt sárgabarackkal,mazsolával....apukám kedvence volt....../
De a pörköltet meg én nem szeretem, így elkészítettem a sürített változatát a tárkonyos bárányragunak.
Receptet nem találtam hozzá sehol, én kombináltam össze a tárkonyos bárányragut a tokány elkészítésével.
Tarhonyával és a töröknél vásárolt isteni finom ecetes almapaprikával tálaltam;)

Hozzávalók 7 személyre / ennyien voltunk tegnap és mára semmi nem maradt/:

2 kiló báránycomb kicsontozva / tehát csont nélkül 2 kiló/, zsír, leveszöldség / kis darab zeller,4 szál sárgarépa, 2 darab pasztinák/, 2-3 deci fehérbor, 1 hatalmas hagyma, liszt, fehérbor, só,bors, friss tárkony,citromlé, tejszín, kevés mustár, keményítö liszt

A húst kockákra vágtam. A zöldséget és a hagymát szintén. A forró zsíron / libazsír volt/ a hagymát üvegesre dinszteltem. Rádobtam a húst, együtt piritottam. Utána beleöntöttem a kockákra vágott zöldségeket,tovább piritottam.
Megszórtam liszttel /kb. 4-5 ek./összekevertem, majd ráöntöttem a bort és kevés vizet. Nem kell ellepje!
Sóztam,borsoztam, beleszórtam az aprított friss tárkonyt / ízlés szerinti mennyiség/ és puhára föztem.
Utána még kicsit sürítettem, citromlével,mustárral és tejszínnel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése