Oldalak

2011. április 25., hétfő

MEDVEHAGYMÁS GOUGÈRE










A gougère burgundi specialitás, reszeltsajtos égetett tésztából,pogácsa formájú halmok. Már egyszer régen megsütöttem, de még nem került fel a blogomba.
Húsvét szombat délután többek között ezzel is vártam a vendégeimet.
Mivel aznap délelött a piacon hatalmas mennyiségü,gyönyörü medvehagymát árultak, nem bírtam ellenállni és megvettem az idei elsö és utolsó csokrot. Nálunk már lecsengöben van a medvehagymaörület, most sem tudom még mit kezdek a maradékkal.
A gougère masszájába viszont belevágtam pár levéllel, megbolondította;) nagy sikere volt.

Hozzávalók:

2,5 deci víz, 10 deka vaj, csipet só, 12,5 deka liszt, 4-5 tojás, 12,5 deka reszelt sajt, 5-6 levél medvehagyma / ízlés szerint/

A vizet a vajjal és a sóval felforraltam. Beleöntöttem a lisztet, addig kevertem amíg egy tömör massza lett és levált a lábos aljáról. Hülni hagytam kicsit, majd egyenként belekevertem a tojásokat. Alaposan összekevertem a masszát. Beleszórtam a reszeltsajtot és az apróra vágott medvehagymát, ezekkel is összekevertem.
Sütöpapírral kibélelt tepsire kis halmokat tettem, 180-200 fokon kb. 30 percig sütöttem.
Úgy mint a többi égetett tésztánál is, itt sem szabad a sütö ajtaját nyitogatni,csak a végén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése