Oldalak

2011. január 19., szerda

TEJFÖLÖS,SAJTOS RAKOTT KARFIOL


Ma már nem akartunk húst enni, az elmúlt napokban ugyanis volt belöle részünk böven.
Szeretjük a karfiolt és föleg így, viszonylag diétásan elkészítve;)
Sem sonka, sem morzsa nem kerül bele nálam, csak karfiol, sajt és tejföl.

Hozzávalók 2-3 személyre:

kb. 80 deka karfiol rózsáira szedve/ mélyhütüttet használtam ma/, 2 doboz 10%-os tejföl, kb. 6-8 deka sajt, só, bors

A karfiolt sós,forrásban lévö vízben félpuhára föztem, leszürtem. Egy tüzálló tálba leraktam a felét,sóztam,borsoztam,meglocsoltam az egyik doboz / 200 gramm/ tejföllel, beborítottam a sajt felével. Erre jött a másik adag karfiol, füszereztem, tejföl rá, majd a maradék sajttal beborítottam és 200 fokon kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem.

4 megjegyzés:

  1. Imádom a karfiolt. Rakottan, rántva, de simán sós vízben kifőzve is. Nagyon ízletes sajttal!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem én is, csak ne lenne olyan kellemetlen "illata" a fözésnél...tegnap egész nap szellöztettünk utána;))

    VálaszTörlés
  3. Az igaz! Friss levegőről érkezvén ... húúúú!

    VálaszTörlés