Oldalak

2011. január 15., szombat

SAVANYÚKÁPOSZTALEVES, HEIDI KLUM NAGYMAMÁJÁTÓL


Ezt a receptet jó pár éve olvastam egy színes újságban, nem emlékszem rá, hogy Bunte vagy Gala volt. Meg is föztem, ízlett nagyon, le is mentettem.
Megtaláltam a gépemen, de azért a neten is elkezdtem utána nyomozni és ott ERRE LELTEM.
Mivel 12 személyre szól, alaposan leredukáltam minden hozzávalót, de ugyanakkor összekombináltam a régi változattal és ezért kicsit több levet tettem bele..
2 személyre számoltam ki a hozzávalókat, de így is bö 4 személyre sikeredett, tehát nagyon kiadós és szerintem olcsó is.
Partykon biztosan sikere lenne, föleg éjfél után, másnapos gyomornak;)
A ma fözött leves pontos hozzávalóit írom be.

HOZZÁVALÓK:

25 deka savanyúkáposzta, 20 deka darálthús, 1 hagyma, 4 darab pici, vagy 1 nagyobb ecetesuborka, kb. 150 ml füszeres ketchup / saslikszósz vagy hasonló/ 10 deka aprószemü gomba, 1/2 liter zöldség alaplé, só, bors, 1 deci tejszín, olaj

Egy lábosban kis olajon megdinszteltem a kockára vágott hagymát, majd rátettem a darálthúst és együtt piritottam. Hozzáadtam a kis darabokra vágott uborkát, az egyben hagyott, megpucolt gombát, beleöntöttem a saslikszószt és a levest. Lefedve nagyon kis lángon, kb. 40 percig föztem,majd a tejszínt öntöttem hozzá. A tejszínnel csak 1 percig föztem. Ízlés szerint sóztam,borsoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése