Oldalak

2010. augusztus 7., szombat

TÖLTÖTT PADLIZSÁN





Amióta megérkeztünk,sajnos csak egyszer fürödhettünk a Balatonban, azóta egyfolytában rossz az idö.
De nem unatkozunk, berendeztük a garázsunkat, de nem az autónknak, hanem magunknak, igazi csárda jellege lett;) majd ha már véglegesen a helyére került minden, megmutatom. Dühöngönek hívjuk, oda szeretnénk a 6 fönél nagyobb vendégsereget meghívni ezentúl.

A lakásunknak és a hozzá tartozó garázsnak az az érdekessége, hogy régen ez az egész hatalmas telek/ birtok/amin a jelenlegi társasházak állnak, a férjem szüleié volt, amit kb.60 éve "államosítottak". Utána egy darabig még használhatták az istállót, ott nyaraltak anyósomék az ikrekkel / férjem és sógórnöm/az 50-es években, aztán az is lebontásra került.

Abból a minimális összegböl amit az egész birtokért kaptak vettek egy telket fent a hegyen. Mi véletlenül a szomszédaik voltunk, onnan az ismerettség;) Nincsenek véletlenek......

Mostanában azt fözök amit éppen megkívánunk, volt már tökfözelék, sült feta, resztelt máj és töltött padlizsán az asztalunkon.
Az utóbbit lefotóztam és beírom hogyan készült, improvizáltam az itthon lévö hozzávalókból:

2 padlizsán, 1 hagyma, 1 paradicsom, 2-3 gerezd fokhagyma, fél bögre kuszkusz, diónyi füstölt sajt, parmezán sajt, só, bors, olivaolaj

A padlizsánokat félbevágtam, a húsát bevagdostam, meglocsoltam olivaolajjal és a sütöben 200 fokon kb. 30 percig sütöttem.
Utána egy kanállal kikapartam a sült belsejét, apróra vágtam.
A kockára vágott hagymát egy kevés olivaolajon egy serpenyöben megdinszteltem, rádobtam a kockára vágott paradicsomot, együtt sütöttem. Erre jött a padlizsán, majd a füszerek és a fokhagyma.
Tovább sütöttem.

Közben a fél bögre kuszkuszt leöntöttem fél bögre forró vízzel, amibe egy kávéskanálnyi olajat öntöttem. Lefedve pár percig állni hagytam.

A végén a kuszkuszt hozzákevertem a paradicsomos, hagymás padlizsánhoz. Belereszeltem a füstölt sajtot.

Ezzel a masszával megtöltöttem a kikapart padlizsán feleket, reszeltem rá pár deka parmezánt és a forró sütöben 20-30 percig sütöttem.

3 megjegyzés:

  1. De jó! Akkor majd megyünk oda is "bulizni"!:-D
    Finom a padlizsánod!

    VálaszTörlés
  2. Ez a padlizsán valami istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  3. ♥ Olá, amiga!
    Passei para uma visitinha... amei!
    Está tudo muito lindo, criativo e de bom gosto.
    As fotos são maravilhosas!...
    Bom fim de semana!
    Tudo de bom!!!♥
    Beijinhos.
    Itabira♥♥
    ♥♥Brasil

    VálaszTörlés