Oldalak

2009. december 27., vasárnap

PEZSGÖS ZÖLDBORSÓKRÉMLEVES


Évek óta ezt a levest esszük Karácsonykor, de még nem szerepelt a blogomon. Idén is megföztem, utána jöttem rá, hogy a botmixerem még a pincében van valamelyik kartonban. Lerohantam, felhoztam és amikor be akartam kapcsolni láttam, hogy tönkrement. Így a robotgéppel pürésítettem. Finom lett így is. Van amikor még átszüröm egy finom szürön, most benne hagytam a lényeget;)
Hozzávalók:

40 deka mélyfagyasztott zöldborsó, diónyi vaj, 1 gerezd fokhagyma, 1 ek. liszt, 1/2 liter zöldségleves, só, bors, 1 üveg piccoló / 2 deci pezsgö/, tejszín

A vajon a zöldborsót puhára párolom, sózom, borsozom. Megszórom a liszttel, majd felöntöm a levessel, belenyomom a fokhagymát. Pár percig fözöm, majd a botmixerrel pürézem. Fél deci tejszínnel és a pezsgövel felöntöm. A maradék tejszínt felverem és egy-egy kiskanállal teszek a levesescsészébe.

4 megjegyzés:

  1. nagyon jól hangzik és szilveszter közeledtén nagyon jó ötlet is. sosem tudok mit kezdeni a megbontott pezsgövel.

    VálaszTörlés
  2. Nokedlis, érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés