Oldalak

2010. december 10., péntek

FEHÉRCSOKIS BONBON



Akár ajándéknak vagy magunknak nassolni, nagyon finom és egyszerü édesség.
Bármilyen aszalt gyümölccsel és maggal elkészíthetö. Ebben most aszalt meggy és durvára tört mandula van, de finom pisztáciával, vörös áfonyával, mazsolával, kandírozott narancshéjjal is.

Ami fontos, hogy tartsuk be a 20 perc lassú forralást amit a recept ír, ugyanis egyszer én megjártam, elöbb belekevertem a csokoládét és nem állt össze.

Hozzávalók:

20 deka porcukor, 10 deka fehércsokoládé, 10 deka vaj, 75 ml tej, 3 deka mandula vagy bármilyen más mag durvára törve, 3 deka szárított illetve aszalt gyümölcs, 1 vaniliarúd kikapart belseje, vagy vaniliáscukor, vaj a formához.

A vajat a tejjel és a porcukorral egy kis lábosban feltettem melegedni. Nagyon kis tüzön, 20 percig forraltam.

Közben forrásban lévö vízben a 3 deka mandulát 1 percig blansíroztam, majd hideg vízzel leöblítettem. Így nagyon könnyen lejött a barna vékony héja. Durvára törtem.
A 20 perc után a lábost lehúztam a tüzröl és belekevertem az összetördelt csokit.
Teljesen felolvasztottam, majd beleszórtam a mandulát, az aszalt gyümölcsöt ,a vaniliáscukrot, összekevertem és folpackkal kibélelt kicsi tepsibe öntöttem. /A folpack-ot megkentem vajjal./

A hütöben állt egy-két órát. Utána kiborítottam, kis kockákra vágtam és pralinepapírban tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése