Oldalak

2010. március 26., péntek

TOJÁSLIKÖRÖS PANNA COTTA


FÜSZERES ESZTER BAILEYS PANNA COTTÁJA ihletett meg, de mivel Baileys nem volt itthon csak tojáslikör, azzal készítettem el.
A ferde betüs sorok Eszter oldaláról származnak, csak kihagytam belöle a kávét és a Baileys helyett tojáslikört írtam.
Fagyasztott málnából készült öntettel tálaltam.


Hozzávalók:

1 dl tojáslikör, 3 dl tejszín, 1,5 dl tej, cukor ízlés szerint,1 rúd vanília, 4 lap zselatin, 10 deka málna

A vanília rudat hosszában félbevágom, majd a tejszínnel elkevert tejbe kaparom a belsejét. Beledobom a kikapart vanília rudat is, és a cukorral együtt gyöngyözve öt percig főzöm, majd elzárom alatta a lángot. Közben hideg vízben beáztatom a zselatin lapokat, majd kinyomkodom belőle a vizet, és elkeverem a forró tejszínes krémben. Csak a legvégén öntöm bele a tojáslikört. Hagyom szobahőmérsékletűre hűlni, közben néha megkeverem, hogy ne bőrösödjön be a teteje. Formákba öntöm, és 3-4 óra alatt hűtőben kihűtöm. Tálalásnál egy fél pillanatra forró vízbe mártom a formát, és kifordítom belőle a panna cottát.

Málnaöntet:

A 10 deka fagyasztott málnát egy kis lábosban 2 ek. vízzel felforraltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése