Oldalak

2009. július 31., péntek

VÖRÖSBOROS MARHA"PÖRKÖLT" GOMBÁVAL,BACONNAL


Tulajdonképpen a vendégeimnek Coq au vin-t szerettem volna fözni, de férjem nem kívánt csirkét, így marhahússal készült.
Nagyon finom, biztos, hogy még többet kerül az asztalunkra.

Hozzávalók:

1 kiló marhahús, 1 vöröshagyma, 20 deka bacon kockákra vágva, 30 deka gomba, 1 kis üveg ecetes gyöngyhagyma, só, bors, 2 gerezd fokhagyma és kb. 1 liter vörösbor, kakukkfü, liszt, olaj

10 deka bacont kisütöttem, kiszedtem a pörcöket, félretettem és a zsírjában megdinszteltem a hagymát, rádobtam a kockára vágott húst és kicsit piritottam.
Megszórtam liszttel és felöntöttem a vörösborral. Füszereztem, belenyomtam a fokhagymát és lefedve puhára föztem. Közben mindig pótoltam a levét vörösborral.
A másik 10 deka bacont is kisütöttem, kiszedtem, félretettem a pörcöket és a zsírjában a megmosott gombát piritottam meg. A kis szemeket egyben hagytam, a nagyobbakat ketté vágtam.
A gyöngyhagymát leszürtem.
Amikor a hús megpuhult, beletettem a gyöngyhagymát, a gombát és a szalonna pörcöket.

Couscousszal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése